شناسهٔ خبر: 62856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد:

بهبود عملکرد راهداری زمستانی با ورود بخش خصوصی

جلسه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم در خصوص ورود بخش خصوصی برای انجام امور راهداری زمستانی به عنوان معین و پشتیبان ادارات فعال در حوزه جاده ای بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، در چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم که در سالن جلسات بنیاد مسکن برگزار شد، حسن صبوری ضمن عرض تبریک و گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل اظهار داشت: اقدامات و تلاش های راهداران منحصر به فصل زمستان نیست و این قشر زحمتکش در طول سال همواره آماده خدمت رسانی به عموم مردم و مسافران هستند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم افزود: مجموعه اقدامات و خدمات نیروی انتظامی علی الخصوص پلیس راه که تامین کننده امنیت جاده و محورها هستند جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: قم کریدور ارتباطی ۱۷ استان کشور است که همواره در طول سال با حجم بالای تردد خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی مواجه است و این امر اهمیت و پرحجم بودن کار پلیس راه را یادآور می شود.

صبوری در خصوص پروژه های نیمه تمام استان در حوزه راه گفت: برای تکمیل محور قم- جعفریه نیاز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین از سوی سازمان راهداری، این محور به صورت کامل به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه خیز استان در بخش تقاطع تاج خاتون- سلفچگان است که می بایست برای ایمن سازی و تامین روشنایی آن هرچه سریع تر اقدام شود.

 وی افزود: در محور سلفچگان با کمبود تابلوهای راهنما مواجه هستیم که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در آینده نزدیک نسبت به نصب این تابلوها اقدام می نماید.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم به لزوم ایمن سازی کمربندی امام علی(ع) اشاره کرد و توضیح داد: در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان برای ایمن سازی کمربندی امام علی (ع) مقرر شده است که شش کیلومتر از کمربندی، حدفاصل میدان ۷۲ تن تا امامزاده شاه جمال(ع) توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شش کیلومتر، حدفاصل میدان ۷۲ تن تا میدان ولیعصر(عج) توسط شهرداری قم نیوجرسی نصب شود که تعهد اداره کل راهداری در این خصوص به اتمام رسیده است و امیدواریم هرچه سریع تر شهرداری نیز عملیات اجرایی خود را شروع نماید.

در ادامه جلسه جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن تبریک هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای، به طور اجمالی اقدامات انجام شده برای راهداری زمستانی را گزارش کرد.

وی توضیح داد: این اداره کل در تمام محورهای مواصلاتی استان و در هشت راهدارخانه  با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان می رود.

جمالی ضمن با بیان این که به اندازه و تعداد کافی، کیسه های نمک، شن و ماسه آماآ»تنبتیستبهیآماده شده است، توضیح داد:در صورت بارش برف با همکاری راهداران تلاش می کنیم هیچ راهی در استان دچار انسداد نشود.

وی گفت: خوشبختانه در استان تعامل و همکاری مجموعه راهداری و پلیس راه خوب و مثبت ارزیابی می شود و در صورت بروز حوادث احتمالی، این دو مجموعه در اسرع وقت نسبت به پاکسازی و بازگشایی مسیر اقدام خواهند نمود.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: این اداره کل همواره حامی رانندگان و به آن ها به عنوان همکاران خود می نگرد و رویکرد اصلی این است که تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق صنفی آن ها بکار بگیریم.

 در بخش دیگری از جلسه سرهنگ خدایاری جانشین رئیس پلیس راه  استان ضمن ارائه گزارش و آماری از تصادفات جاده ای استان اظهار کرد: در کلیه محورهای مواصلاتی استان با کمبود پایگاه های اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی مواجه هستیم.

وی افزود: در مواقع حوادث احتمالی و بروز تصادفات و سوانح جاده ای این کمبود بیشتر به چشم می خورد و موجب لطمات جبران ناپذیری به مسافران می شود.

خدایاری با اشاره به این که کمربندی امام علی(ع) رتبه سوم تصادفات در محورهای استان را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: در این کمربندی روکش آسفالت، نصب نیوجرسی و تجهیز هرچه بیشتر دوربین های کنترل سرعت و نظارتی نیاز اساسی به شمار می آید و امیدواریم برای کاهش تصادفات این اقدامات در اولویت قرار گیرد.

جانشین رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به تردد زیاد و ترافیک سنگین خودروهای عبوری در کمربندی امام علی(ع) و اهمیت شهر قم از حیث شاهراه بودن، ایجاد رینگ و کمربندی جدید و جایگزین امری ضروری و مهم به نظر می رسد.

در ادامه جلسهحیدری مدیرکل هواشناسی استان قم اظهار کرد: میزان بارش امسال حدود ۵۸ میلی متر بوده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: بخش خلجستان بیشترین میزان بارش و بخش جعفرآباد بیشترین سهم در افزایش بارش را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: در هفته آینده شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

در پایان جلسه بلدی مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان این که ادارات حوزه راه و شهرسازی استان می بایست در سطوح مختلف با یکدیگر تعامل و همکاری نزدیک داشته باشند،ابراز کرد: بنیاد مسکن استان در فصل زمستان برای سهولت در تردد مسافران علی الخصوص در بخش های روستایی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همکاری خواهد کرد و از ظرفیت های فنی، ماشین آلات و مهندسی خود بهره خواهد گرفت.

نظر شما